Songül Hatısaru

Songül Hatısaru

songul.hatisaru@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Lükste yeni dönemin kodları “Artık bir çanta daha alayım dolabımı genişleteyim demek yerine, bir dur, düşün, gerçekten ihtiyacın var mı diye kendine sor ve öyle hareket et” mesajını veriyor.

Dünyanın en büyük gündeminden biri iklim krizi. Küresel risk sıralamalarının en üstünde doğal felaketler, aşırı iklim olayları, doğal kaynak sıkıntıları yer alıyor. Temmuzda, ağustosta üst üste sıcaklık rekorları kırıldı. Tablo çok net; mevcut şekilde hayatımızı sürdürme ihtimalimiz yok.

Perakende sektöründe de uzun zamandır sürdürülebilirliğin ayak sesleri duyuluyor. Deriye alternatif materyaller dünya devlerinin ajandalarının üst sıralarında. Öte yandan vegan deri ile koleksiyonlar yaygınlaşmaya başladı. Türkiye’de lüks moda sahnesinin öncüsü olan Beymen de sürdürülebilirlik ajandasını “Dünyaya Sözümüz Var” diyerek açıkladı.

Haberin Devamı

Alışkanlıklar değişiyor

Eskiden gardırobunda aynı çantanın farklı renklerinden koleksiyon yapanlara kötü bir haberim var. Alışkanlıklarınızı değiştirmeye hazırlanın. Lükste yeni dönemin kodları “Artık bir çanta daha alayım dolabımı genişleteyim demek yerine, bir dur, düşün, gerçekten ihtiyacın var mı diye kendine sor ve öyle hareket et” mesajını veriyor. Beymen’in Zorlu Center mağazasında kurumun sürdürülebilirlik ajandasını açıklamak için düzenlenen toplantıda konuşan Beymen Group CEO’su Elif Çapçı, “Yaşadığımız dünyadan, ülkemizden, insanımızdan aldığımız ilhamla yolumuzu çiziyoruz. Beymen grup olarak sürdürülebilirliği merkeze aldığımız bir dönüşüm yaşıyoruz” sözleriyle vizyonlarını paylaştı. İklim krizinin dünyamızı, hayatlarımızı ve iş modellerimizin sürdürülebilirliğini pek çok açıdan olumsuz etkilediğine dikkat çeken Elif Çapçı konuşmasına şöyle devam etti;

“Beymen mağazalarımızın yanı sıra üretimini gerçekleştirdiğimiz Beymen Club, Network, Divarese, Beymen Collection ve Academia’da sürdürülebilirlik alanında taahhütlerde bulunuyoruz. Beymen için sürdürülebilir moda; çevreye duyarlı, sosyal olarak adil ve eşitlikçi, kültürel olarak saygılı ve insancıl ve ekonomik olarak uygulanabilir ismodellerini kapsıyor. Moda kendimize yakışanı giymek kadar, kendimize yakışanı yapmak.”

Haberin Devamı

Bir sneakar alanı değiştiğinde!

Elif Çapçı, Beymen mağazalarının da sürdürülebilirlik dönüşümünü gerçekleştirdiklerine dikkkat çekti. Mağazalardaki vitrinlerde kullandıkları malzemeleri geri dönüştürülebilen malzemelerden seçtiklerini belirten Elif Çapçı, küçücük bir sneaker alanının bu yaklaşımla değiştirildiğinde neler olduğunu şöyle anlattı;

“Sadece bir mağazamızdaki sneaker alanı bu yaklaşımla hazırlandığında, 157,5 kg atık plastik geri dönüştü. 284 kg karbon salımını önledik. Somutlaşması için şöyle anlatayım; Bu İstanbul’dan Van’a yapacağınız 1.485 km’lik araba yolculuğundan kaynaklanan karbon salımına denk. 580 kWh yani bir evin 18 günlük elektrik tüketimi kadar enerji tasarrufu sağlandı.”

Yeni lüks: İkinci el kullan, tamir et, yenile

Sürdürülebilirlik her sezon üstümüzde

Beymen’in döngüsel modada öncülük hedefiyle hayata geçirdiği “Beymen Promise” manifestosu kapsamındaki taahütleri şöyle:

- Beymen Reborn ile ikonik çantaları yeni sahipleri ile buluşturmaya söz veren Beymen, döngüsel moda yaklaşımını bu platforma eklenmesi planlanan Beymen Repair ve Beymen Recycle adımlarıyla sürdürecek.

Haberin Devamı

- 2024 ilk yarı sonuna kadar tüm ambalajları yüzde 100 sürdürülebilir sertifikalı malzemelerden olacak.

- 2040 itibariyle sıfır atık ve sıfır emisyonu hedefleyen, denim üretiminde çok yüksek oranda su ve eletrik tasarrufu sağlayan Jeanologia prosesini uygulayan Beymen, pamuk üretiminde de “Better Cotton Initiative” ile su tüketimini azaltma sözü veriyor.

- Sürdürülebilirlik bir sezon değil her sezon üstümüzde diyen Beymen bünyesindeki 1000’i aşkın marka arasında sürdürülebilir ürün ve markaları artıracak.

Yeni lüks: İkinci el kullan, tamir et, yenile

Kurt Efe rock müzikle uyuyor

Ünlü oyuncu Kıvanç Tatlıtuğ rol aldığı projelerde sesiyle de öne çıkan oyunculardan. Şarkı söylediği, enstrüman çaldığı görüntüler milyonlarca görüntüleme alıyor. Sıkı bir rock ve metal hayranı olduğunu ise geçen hafta, eşi Başak Tatlıtuğ ile birlikte reklam yüzü oldukları Molfix’in ince yapısı, pamuksu dokusu ve sıvıyı 3 kat hızlı emen yeni nesil kanal teknolojisine sahip ürününün lansmanında öğrendim. Yenilenen Molfix’in tanıtımı, marka yüzleri çiftin ev sahipliğinde gerçekleşti. ‘Anne Kucağı Gibi Rahat’ temasıyla gerçekleşen lansmanda Başak ve Kıvanç Tatlıtuğ çiftinin rol aldığı yeni reklam filmi ve Hayat Bağım Güvenli Bağlanma Programı’nın anlatıldığı ilk reklam filmini izledik. Başak ve Kıvanç Tatlıtuğ çifti, Hayat Bebek Bakım Kategorisi Global Pazarlama Direktörü Hayal Dilara Dinç ve Hayat Türkiye Genel Müdürü Özgür Kölükfakı’nın katılımıyla gerçekleşen lansman, reklam filminin de çekildiği evde düzenlendi.

Bebeklerin konforu

Başak Tatlıtuğ rol aldıkları reklam filminden “Öncelikle Molfix’in prematüre ve sağlıksız doğan bebeklerin hayata tutunması için, fiziksel, sosyal ve psikolojik koşulların iyileştirilmesi amacıyla başlattığı Hayat Bağım Güvenli Bağlanma Programı’nı anlattığımız film yayınlandı. Bu proje benim de bireysel olarak çok etkilendiğim ve ilerleyen dönemde beni de bir parçası olarak göreceğiniz çok değerli bir çalışma” dedi.

Kıvanç Tatlıtuğ ise rol aldıkları reklam filmlerinin gerek sosyal sorumluluk yanı gerekse bebeklerin hayatına konfor katan içerikleri nedeniyle mutlu olduklarını söyledi.

Kampanya filminin Türkiye’de yayına girdikten sonra 7 ülkede daha yayınlanacağını açıklayan Hayat Türkiye Genel Müdürü Özgür Kölükfakı ise, “Molfix bu yıl 25 yaşında ve 25 yıldır gerek Türkiye’de gerekse yurtdışı pazarlarda emin adımlarla güçlenerek büyüyen bir marka” dedi.

Yeni lüks: İkinci el kullan, tamir et, yenile

Sessizlik moduna girmiyoruz

Ben de Kıvanç Tatlıtuğ’a, 17 aylık oğulları Efe Kurt’un huzurunu sordum! Efe Kurt’un öğlen uykusunu bire indirdiklerini anlatan Kıvanç Tatlıtuğ, “Dayanıklı, her türlü koşula uyum sağlayabilen bir çocuk olmasını istiyoruz. Uyuduğu anlarda evde öyle sıkı bir sessizlik moduna girmiyoruz. Aksine öğlen uykusu için omzumda sırtını okşarken rock müziği açıyorum. Rock dinlerken uykuya dalıyor. Akşamları ise ninniyle uyutuyoruz. Kitap dinlemeyi çok seviyor, ona uzun uzun kitap okuyorum” dedi.