Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Kabaca eğitim düzeyi en yüksek grup AB, televizyon izleyen. Ayrıca reklam verenlerin çok sevdiği grup. Bu sektörün tecrübeli isimlerinden bir arkadaşımla sohbet ediyorduk. Bir durum değerlendirmesi yaptı.

“AB grubu açık kanallardaki dizilere mesafe koydu. Eskiden 10 dizi varsa yeni, dokuz hadi bilmedin sekizi, bu grupta karşılığını bulurdu. Bir ‘Yargı’yı saymazsak, bu sezon ‘tür’ işlerin hiçbiri tutmadı.” Ben de yazmıştım en çarpıcı örnek ‘Yalancı’... “Bugün diziler C1 ağırlıklı izleyiciye hitap ediyor. Yani orta ve altı gelir grubu beğenisi aşk ve entrika ağırlıklı ‘daha geleneksel’ işler. Bu izleyici eskiden tatile giden AB’nin yerini doldururdu. Şimdi belirleyici oldu” dedi. AB, artık dijital ortamda dizi izliyor. Özellikle koronavirüs günlerinde kapalı kaldığımız uzun zaman diliminde keşfetti dijitali ve orada kaldı.

Haberin Devamı

Açık kanal dizileri açmıyor

Artık açık kanaldaki diziler açmıyor. “Üç yıl içinde dijitalde özellikle ‘tür’ler etkin olacak. Ve açık kanal ile dijital izleyicisi arasındaki uçurum daha da artacak. Bir dip not daha, bizim yurt dışına sattığımız yapımların büyük oranda karşılığı, bizdeki izleyicinin benzerini yakalamış olması.

Güney Amerika, Balkan ülkeleri, İspanya ve hatta İtalya izleyicisi, ‘Türk telenovela’sını seviyor. Peki ‘‘AB izleyicisi bitti mi?’’ soruma arkadaşım, “Hayır yeni bir AB geldi ama eskisiyle alakası olmayan” dedi. Belki de bu dönüşüm kaçınılmaz. Tevekkeli ev ahalisi, “Bir-iki dizi dışında izleyecek bir şey kalmadı” diyor.